Dalam usaha menunaikan kewajipan sebagai seorang muslim untuk solat, banyak halangan dan cabaran untuk melaksanakannya. Tidak terlepas kepada seorang adik yang kecik yang sedang solat ni. Tak tau la apa maksud sebenar atau hikmah daripada kejadian ini, tapi apa apa pun sabar je la ye dik oi.  Kucing tu nak belajar solat agaknya. Kalau kita tengah solat jadi camni, apa la kita nak buat ye..

Bagus adik ni, kecik-kecik da rajin g surau. Err, tapi bila fikir-fikir balik, apa la orang yang tangkap video ni buat kan. Kejam betul. Demi video, sanggup dia biarkan kucing itu mengganggu gugat adik yang sedang solat tu. Tapi kalau dia tak ambik video tu, camne kita nak tengok lak kan..

Bila Spongebob Tercekik Bercerita..