gambar Putih Putih Melati Merah Merah Delima

Putih putih melati, merah merah delima, siapa yang baik hati pasti kuterima. ST 12 nama kumpulan diberi cuma biasanya ST12 dieja dengan rapat macam tu. Tapi sebenarnya ejaan nama band ni dieja dengan jarak ST 12. Tajuk lagu yang dipilih Spongebob hari ni adalah Putih Putih Melati daripada album Lentera Hati. Ayat depan sekali tu adalah serangkap lirik daripada lagu Putih Putih Melati ni. Siapa tak kenal band ST 12 ni. Diorang ni terkenal dengan lagu macam Jangan Pernah Berubah, Putuskan Saja Pacarmu dan lain-lain lagi.

Lagu Putih Putih Melati ni memang seronok untuk didengar. Sebab lirik dia berkonsepkan pantun macam tu. Jadi bila menyanyi tu rasa macam lagu kanak-kanak je. Macam lagu enjet enjet semut. Siapa ingat lagu tu. Enjet enjet semut, siapa sakit naik atas. Macam tu la lebih kurang keseronokan lagu tu. haha. Lagu yang pendek tapi diulang rangkap chorus lagu tu.

Lirik Putih Putih Melati ni pendek. Lagunya pun memang pendek. Dalam 2 minit lebih je. Banyak ulang chorus. Tapi disebabkan lirik chorus tu memang seronok untuk dinyanyikan, jadi kurang bosan sikit. Bila sebut lirik lagu berpantun ni, Spongebob sebagai pengkritik lirik tegar sedikit hampa sebab sepatutnya lirik yang memainkan unsur pantun ni dan tak terlalu panjang sepatutnya kualiti lirik tersebut terjaga. Spongebob tak setuju sangat dengan rangkap yang sebut “Kalau ada hitam pasti ada putih, Jika hatimu kelam tak mungkin bersih” disebabkan contra pada dua ayat tersebut. Ayat pertama lebih menyatakan dalam keburukan pasti ada kebaikan, tapi ayat kedua macam kalau dah buruk tu tetap buruk. Jadi Spongebob sedikit down dengan lirik sebegini. Lagu yang pendek dengan lirik yang pendek sepatutnya lebih mudah untuk menjaga kualiti lagu tersebut.

Apa pun, lagu ST12 Putih Putih Melati memang berbaloi untuk korang dengar. Lirik Putih Putih Melati ada Spongebob sediakan di bawah untuk korang layan. Link ST12 Putih Putih Melati mp3 untuk korang download pun Spongebob dah sediakan sekali. So enjoy guys..

 

Lirik ST 12 – Putih Putih Melati

Siapa bilang aku seperti dia
Siapa bilang aku cintai dia
Sesungguhnya aku tak benar benar cinta
Karna kau tak seputih melati

Kalau ada hitam pasti ada putih
Jika hatimu kelam tak mungkin bersih
Tak usah kau lanjutkan tuk berbagi kasih
Karna kau tak seperti melati
ohhhh

Putih putih melati
Merah merah delima
Siapa yg baik hati
Pasti ku terima

Putih putih melati
Merah merah delima
Siapa yg baik hati
Pasti ku terima

Putih putih melati
Merah merah delima
Siapa yg baik hati
Pasti ku terima

Putih putih melati
Merah merah delima
Siapa yg baik hati
Pasti ku terima

 

Link Download Mp3 ST 12 – Putih Putih Melati

Link Mediafire: ST 12 – Putih Putih Melati

 

Bila Spongebob Tercekik Menyanyi.