Hari ni, Spongebob Tercekik nak kongsi satu cerita tentang seorang atuk dan cucunya yang tak berapa nak pandai, tapi boleh tahan cerdiknya.

Atuk : Kenapa cu tak seperti kawan sebaya cu? Tengok kawan-kawan cu, sume lulus tinggi-tinggi. Cu ni asyik internet, tv, main bola. Bila nak belajar? Besar nak jadi ape? (marah tahap tertinggi smpai nak keluar lava)

Cucu : Atuk ni asik bandingkan kita dengan kawan-kawan kita. Kita tak marah pun atuk tak sama macam kawan-kawan sebaya atuk yang lain.

Atuk : Tak sama apa nya?

Cucu : Yer la. Kawan-kawan sebaya atuk semua dah jd arwah kan?

Atuk : What the F?

 

P/S: Sila jangan cuba aksi ini di kampung anda.

Spongebob Tercekik dan Cerita